Welkom/ Welcome

Hallo beste bezoeker, Welkom op mijn blog, waar ik mijn creatieve uitspatting laat zien, en ook wel eens iets anders wat me bezig houd.

Hello dear Visitor, Welcome to my blog,here you can find my crafts and other things that are on my mind.

When life gives you scraps, make quilts


zondag, juni 14, 2009

Er werd gevraagd hoeveel mini sterretjes ik wil gaan maken, dus ben ik even met Eq aan het spelen geweest, dit is de layout even niet naar de kleuren kijken, en of de compass haalbaar is weet ik ook niet, maar heb gisteren gehoord de de oude ned quills bestaan uit een midden motief en kwart motieven op de hoeken, In totaal moet ik dan 72 blokjes maken met 8 puntige sterren van 5 cm, 1 midden blok van 10 cm, en 4 hoekblokken. dit word een projectje voor tussendoor, ga er geen tijdslimiet aanhangen.
oja hij word 40 bij 50 cm groot, een leuk maatje voor aan de muur.

Wat ik leuk vond aan de lezing was om te horen te zien dat de nederlandse quilts veel meer kleur gebruik hebben dan de amerikaansequilts, maar dat je dat nu weer ziet terug komen in de zogenaamde scrapquilts (dit is een eigen conclussie komt niet uit de mond van An Moonen)zoals van Bonnie Hunter, leuk dat wij dus eigenlijk vooruit liepen. Ik zou best de nederlandse geschiedenis en die van de amerikanen naast elkaar willen zien, dan zie je natuurlijk pas goed de verschillend.

stof nodig voor 1 ster:
achtergrond: 5 bij 10,5 cm
voor de wiebertjes 2 kleurtjes van ieder stofje 4,5 bij 6,5 cm of 12,5 bij 2,5

Geen opmerkingen: